Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 4 juli 2014

Presanter, gåvor och bär.




Nya tillskott av sommarblommor! Jag tror bestämmt mina vänner vet vad jag gillar av nån andledning ;)

Häromdagen fick jag hemhämtat en låda med lobelior, sommardalior och flox. Oj vad härligt. Det blir att fylla på i krukorna runt om på backen. Här blir tillochmed att föra upp till min mamma och terassen där.


Så var det oxå en vän som kom med en Pelargon, en Salvia och en Pepparmynta. De två senare redan nedgrävda i kryddlandet..

Salvia 

På tal om kryddland, här ska jag nog ta tag imorgon och rensa lite och börja plocka av ätbart.


Mynta 

Första Smultronen har jag också kunnat plocka åt mej, de var goda. och idag första blåbären!




Och så har solen tittat fram idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar