Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 16 juli 2014

Övre terassen och krukorna där



Övre terassen




Att pyssla med krukor har i år blivit en riktig favorit. Så roligt att jag plötsligt här blev utan tillräckligt av krukor att plantera i. Har inte vait förberedd på att det skulle hända mej. Har fått ta vad jag hittat och vara lite kreativ :)

Krukor på rad



Här uppe har jag ljusröda Pelargoner, vita Lobelior, Diamantblomma, brokbladig Hosta. Vidare nån sorts liten Sommarflox och Sommardalia som tyvärr hunnit torka ut aningen och inte blommar just nu men som jag tänkte ge lite tid och tålamod att komma igen. Kanske det blir fint av dem oxå.

Vit Lobelia



Terassen byggdes när jag började rensa upp på den gammla komposten. Ville ha en plats där jag an sitta och titta ut över planteringarna. Terassen blev av nödtvång väldigt liten och pappa fick specialbygga två stolar för att de skulle få rum alls. Men här uppe är kvällsol en stund så har njutit av platsen fastän det är lite illa om svängrum. Jag har oxå bra utkik till stora huset och kan hålla koll på om nån går in och sätter på kaffepannan.

Pelargon, Daggsalvia och Million Bell


Blivit en riktig favoritsort i år den här Million Bell


Ville som njuter av en lugn kväll i det fria

Med det önskar jag en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar