Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 26 juli 2014

Blommor..

Övre terassen och blommor som växer runtom. Tagetes, Digitalis och Prästkragar.
 I krukor Pelargoner och Lobelior



Hängpimpinell, finns på två platser i trädgården. Gillar deras växtsätt.
 Min mor tagit upp dem från frön.
Rosenkrage, också fått som fröplanta.
 Varit varma dagar och skuggan har lockat mer än vanligt. Värsta trädgårdsivern tycks också ha lugnat ner sej, så som det brukar den här tiden på året. Men den återvänder innom någon vecka om allt går som brukligt. Så det är ingen panik, bara jag minns att vattna. Pysslat lite med krukorna  under dagarna som gått, planterat om och flyttat. Nu är alla sådderna från i våras utplanterade eller nedsatta i större krukor med mera och bättre muld. Försöker hänga med så gott det går och hålla koll på allt som händer här på gården, finns mycket nytt hela tiden, dagligen något nytt som slår ut och överaskar.

Digitalis, självsådd, tycker om att de dyker upp lite här och där i trädgården
 som de själva vill.


Sandnejlika, återigen fröplanta som jag fått av min mor.
 Satte i år själv av dem men de har inte hunnit blomma ännu.


Lite nytt igen, Alunrot "Marmelade" och en Lavendel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar