Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

tisdag 8 juli 2014

Fuskfönstret klart

Nu är då mitt fuskfönster färdigt lagat!

Projekt fuskfönsterbygge

Jag tycker det blev riktigt fint och fönstret gör att hela den sidan av stugan ser mer välkommande ut. Är mer än nöjd.


Mätte upp hur stort fönstret skulle vara och pappa snickrade ihop ramen som hängdes upp med två skruvar. Lodrätt över ramen en tvärslå. Allt detta målade jag sedan vitt. Som bakgrund en tunn fanerskiva. Hade funderat på att måla gardiner men hittade en gammal plastduk i spetsimitation som inte används, det fick duga, spikade fast. Sen bakgrundsfärg. Det ända jag hittade var liten tub brun färg och lite kopparfärg. Det fick duga och blev faktist riktigt bra! Ger ett fint skimmer på kvällen, som ett solbelyst tak inne i stugan.

Blommlådorna målade jag och skruvade upp redan tidigare i år. Krassarna som jag planterade i dem tar sej någorlunda men tänkte att här vill jag ha Pelargoner såklart! Pelargoner hör till sommaren.. Fönstret har ju blivit praktiskt taget gratis att fixa ihop så kanske jag ska unna mej..

Klätterhortensia som blommar i mammas trädgård

..Och så drömmer jag om en passlig liten lykta att hänga upp och en Stor Klätterhortensia som nästa sommar ska slingra sej runt fönstret..

Ha en bra dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar