Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 18 juli 2014

Nya klätterväxter


Det blev en runda i plantbutiken så där appropå..

Orsaken jag hamnade där var min mamma. Hon sade plötsligt att nu ska vi se om de inte har den där Klätterhortensian du funderat på. Det blir en presant..

Och där fanns av dem, så nu får jag att laga som jag drömmt om, ett fönster inramat av hortensia..

Sen kunde jag  inte hålla fingrarna i styr utan ner i korgen kom en kaprifol och en till klematis. De var plantor i mini format, men med lite tid så..

Hortensian nedgrävd på sin plats

Kom oxå ihåg att jag har sticklingar jag tog från min mormor av vanlig vild kaprifol och Humle, som oxå ska grävas ner någonstans på lämplig plats. Får bli dagens projekt..

Halvfärdigt arrangemang

Annars, har passat på att plocka stenar lite härifrån och därifrån, alltid när jag hittar några fina. De kommer oftast till användning någonstans på gården. Hittade de här fina i en ganska speciell färg senaste "resan".

  Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar