Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 20 oktober 2014

Vid halva oktober




Hej igen, lite bilder jag tog senast jag var nere och tittade till gården, mitt projekt nummer ett, som nog börjar närma sej säsongavslutning. Pysslade några timmar med att plocka bort barr från rabatterna. Ett arbete som aldrig tar slut så tur att jag inte har nått mot det. Bodan blev också städad och tömmd för det här året.




Lönnen tappat de flesta bladen så jag har ett gult golv i ena hörnet av trädgården. Krassen, den självsådda blommade ännu bland silverarven. Tålig är den. Har inte höstkrattat, jag tror det är bättre att låta bli och först städa lite på våren. Det jag ändå gjort för gräsmattan är att jag åter det här året, samma som förut, spred ut träaska från bastun och innekaminen över den.




Kärleksörten lyser upp som mest just nu. Här tillsammans med en blåklocka och blåbäsris i fina färger.




Hostorna gett upp och ser ut som blöta disktrasor. Tur att de blir i gömman bland alla gula löven. Här kommer nästa är att komma upp av många fina vårlökar..På tal om det, sådanna har jag inte satt några nya av den här hösten konstigt nog, inte tid eller inspirationen räckt till kanske.




Sommarens krukor, de blev alla förutom en med Flitiga lisa undanstädade och mulden tömd ner i rabatterna.




"Million bell", den sista av dem som ännu är ner på landet och har några blommor kvar. Lyst upp terasshörnet har den. Nu fick den flytta upp till stora huset och en trappa där flere går så kanske den ännu glädjer nåns höst. Samma Flitiga Lisan på bilden nedanom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar