Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 26 oktober 2014

Avslut för i år

Hoppas stubben håller vintern och hälsar mej välkommen nästa vår

Nu kan man nog säga att min trädgårdsäsong får vara över för i år. Ledsamt men skönt på ett sätt. Nu kan jag vila ut till nästa vår och sen ta tag igen med nya krafter.

Har planerat att åka ner ännu och göra en arbetsdag bara vädret tillåter. Städa ordentligt undan de tömda krukorna, sätta skydd, löv och kvistar över rabatterna, nät runt de nya träden och putsa av och vässa redskapen. Men det är inget intressant så vidare text om det tror jag att jag besparar andra från. Eventuellt kommer bilder på Fb om jag råkat ha kameran till hands.


Området som började som ett av de första projekten i våras



För ett inte allt för deprimerande avslut kan jag berätta att det nog ännu blommade där nere, vissa höstblommor men också annat som tydligen inte riktigt har koll på årstiden, som till exempel en Tovsippa och en Vitergröna. Ska nog försöka hålla koll själv och eventuellt återkomma i vår igen och då berätta om vinterns underverk.

Så tack ni som läst, jag har varit riktigt glad för det och ha en fin vinter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar