Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

tisdag 7 oktober 2014

Funderingar på trädgården..






 Sitter för tillfället i stan, tittar på fotografierna jag tog förra veckan från gården och så längtar jag ner. Kanske blir jag tvungen att åka ner imorgon och se efter hur backen mår nu. Finns mycket krukor kvar på terassen att ännu njuta av och ta hand om. Lönnarna borde lysa fint gula mot den mörka granskogen.




 Framför trappan, stubben med det självlagade fågelboet, och i bakgrunden blommande kärleksörter. Månne det ännu blommar mycket där nere?




 En del av vildvinet lyste i helt grannrött. Här en slinga som sökt sej ner till marken och ett par vintergröna taklökar. Kanske har den tappat en del av bladen nu.



 Hostan i kruka som prytt terassen  under sommaren börjar säga upp kontraktet. Dags attt gräva ner den för vintervila. Terassen behöver en rejäl sopning kan jag tro.



Självsådd krasse. Fröt säkert ramlat ner från terassen och blommar nu bland Silverarven. En annan sån här överraskning var en självsådd blå Lobelia som spirade glatt bredvid stubben vid terassen. Den stora lönnen på backen har också börjat skifta lite i gult, men tyvärr är den lite trög med att byta färg på hösten. Kanske den inte står tillräckligt soligt, jag vet inte. Får njuta av bladen såhär som gröna då bara. Om det inte ändrats nu då..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar