Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 7 mars 2015

Frösådder mars

Frön som jag sådde 2.3

Ny månad och nytt kapitel i min trädgårdsbok, oj vad jag tycker om att sitta och bläddra i den speciellt under den här tiden och jämföra med förra året. Först upp kom lista med förra årets innesådder under den här månaden. Inspirerade att sätta igång  med fröpåsarna där det står "sås i Mars månad".

Frösådderna  inomhus, har redan fått upp av Stenkyndeln och Sandmalörten som jag satte för ett par veckor sedan. Vad snabbt det gick. Som syns här ovanför så har det oxå grott av Stäppsalvia, Stockros, Tusensköna och Blåsvingel. Av de sådder som kanske behöver kallperiod har jag bestämt att redan föra ut medan det ännu är på minussidan  utomhus. Nu ska jag ju sätta av de fröna som ska sås i mars, så tomt blir det inte för det på fönsterbrädet. "Goodby" smörgåsbord som Pappa sade, det riskeras att börja knastra av muld mellan tänderna om man vågar sej på att bre sina smörgåsar där just nu.


Runda rabatten

Idag var jag ut ett par timmar och rensade bort barr från runda rabatten, en skiss på den här ovanför, och vad som växer i den. Eller vad som alltså borde växa i den. Imorgon ska jag fortsätta med rensandet, och ta kameran med ut, så fär ni se hur det ser ut just nu. Det kan nog hända jag hamnar ändra i min planeringskiss lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar