Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 18 mars 2015

Frösådderna


 Det händer i krukorna inne på fönsterbrädet. Har fått upp av Lavendeln tre små frön, två ynkliga hundkäx, små små vita blåklockor, och Praktnejlikrot. Inte imponerande men det har grott! Bäst nästan i krukorna där katterna trampat. Sen har jag inte kunnat hålla mej utan har sattt flera frön, Basilika (mörk opal) Lupin, två olika sorters Grönkål, Silversalvia och två Broksalvior, Tagetes, Bärmålla, Prästkrage, Harsvansgräs, Lobelia, Vårbrodd, Silvermarton, Rosa gyckelblomster, och en växt som heter "Evening pink". Grodde snabbt alla Salviorna, Kålen, och Harsvansgräset, det tog bara ett par dagar. Idag sådde jag av Luktärter och Krasse och en klängväxt som liknar fänrikshjärtan till blommorna, namnet minns jag inte just nu, men fin blev den när jag sådde av den förra sommaren. Fönsterbrädet börjar bli ganska fullt..


På matbordet har det också varit vårfint, har plockat in en bukett snödroppar och  fina kornellkvistar i rött och gult som sakta slår ut sina blad och blommor. En kruka blåa Pärlhyacinter till och det känns  riktigt fint.





En bild på en vit Pelargon som blivit nedklippt för några veckor sen och nu redan börjat blomma. Sen Mammas frösådda "Blomman för dagen" som tagit sej med fart och nu redan klättrat upp till växtlampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar