Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 8 mars 2015

Blåsig marsdag




 Idag fortsatte jag med att rensa upp efter vinterns framfart i trädgården. Mulet,vått och blåsigt var det men gjorde inget. Hann med att klippa ner av fjolårsriset och plocka bort barr från hälften av alla rabatter. Kallt om fingrarna blev det och jag tror nog benen säger ifrån imorgon, fyra timmar jobb, otränad som man är, men så härligt att vara igång.


Finns nog så mycket att göra och det är bara bra.Ser fram emot alla fina stunder det kommer att bli i trädgården det här året. Nu när den har nått år på nacken så börjar det också vara som att saker "faller på sin plats". Jag ser att det nog blir bra, det jag tänkt och gjort.



 Sen finns det ju också ännu områden som behöver växa till sej och lite ändras om, bra det också. Kräver att jag sätter mej ner och försöker känna in hur det ska göras om för att bli bra. På bilden ovanför den ännu halvfärdiga sluttningen som jag började med förra året. Planterade där Lammöron, Blåsvingel, Backnejlika mm. Blir roligt att se hur det börjar ta sej. Ovanför det lilla trästaketet planterade jag vilda Måbär som jag ska försöka klippa till en liten häck. Det vet jag inte heller ännu om det kommer att lyckas, men liv var det i de små buskarna i alla fall.



Och så hann jag också med att rensa fram mitt minimala kryddland. Ser ut att vara liv i myntan, smultron och jordgubbsplantorna, Isopen och kanske i Salvian. Gjorde det lätt för mej och kastade barren som jag rensade undan som marktäckning på stigarna runtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar