Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 18 november 2015

September

Fortsatt med att redigera bilder från trädgårdsåret och märkte till stor förvåning att augusti månad tycks ha blivit bortglömd. Inte en bild på trädgården har jag tagit. Hur kan det vara möjligt! Så nu blir det lite september bilder istället, mycket blommade ännu..


  Bild på odlingslådorna med Tagetes som blommar i gult, mellan dem Syra, bakom Grönkål och Persilja. Sedan hadde jag också grävt ner en indisk mynta här som jag haft i kruka hela sommaren.



Närbild på Klematisen " Summer snow". Den hade hundratals om inte tusentals av de här små vita blommorna.



Här syns redan att lite av växtkraften i trädgården avtagit för året och att ljuset blivit ett annat.



 En fin Lilja, fått några lökar av min mamma förra året. Den orange färgen lyser fint i trädgården just den här tiden på året.



 Övre terassen. I krukan blommar  frösådd Aster i lila och rött, Million Bell blomman har ett fåtal små rosa blommor kvar också, i den krukan tycks jag dessutom har planterat ner en ringblomma som börjat blomma. Till höger om terassen blommar en buske med vita blomklasar, vet inte vad det är för buske, fick den av mamma i våras, hon hade två likadanna.



Vidare, inte en lyckad bild men det här var nog en annan av årets finaste blommor, svarta stockrosor! I bakgrunden syns gula "Goldstrum" som jag skaffade på våren, vidare silverfärgad Sandmalört och rosafärgad Malva. Kombinationen av alla de här färgerna tycker jag blev lyckad.



Lika fina var de här rosa/ persikofärgade stockrosorna. Det enda var att de växte så stora att de hade behövt stöd vilket jag förstås glömt sätta åt dem i tid.



Hoppas den här gulingen överlever vintern och blommar fint och ännu mera nästa år igen. Gult är en färg som lyser fint upp i en lite mörkare trädgård.



Åter en bild på de mörka stockrosorna, jag vet inte om de är fleråriga, får se hur det blir nästa sommar, kommer de tillbaka eller inte. På bilden under Daggkåpa, Rosenplister en Grönkål och Alunrot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar