Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 18 maj 2015

Morgon på terassen.


























Ett tag sen jag tog mej tid att skriva sist. Idag regnar det så nu får det bli av att dela lite mera bilder från veckan som gått. Här ovanför utsikten från terassen och soffan.



 I Drivvedstammen som stöder uppterasstaket har en fågel byggt bo. Ser när fågelparet flyger in och ut för att mata ungarna sina. Ibland sitter de i lönnen bredvid terassen och "skäller" ut mej. Säkert tycker de att jag stör deras rutiner.


 Nämnda provisoriska soffa, en gammal barnsäng. Tur att jag inte är så stor, rymms just att sträcka ut mej raklång.



Utsikten från bodtrappan. Runda rabatten som jag kallar den fastän det nog inte riktigt stämmer med verkligheten.På grund av stubbar,berg och stenar fick jag ge upp tanken på att laga den rund då när jag grävde ut den.



Här blommar nu Pärlhyacinter och Pionskotten är vackert röda och på full väg att växa till sej..









Kärleksörten är fint ljusgrön och formade som små klot där de växer. Det är nog en växt som är fin hela året om.

Sist en bild på terassen vid bodan och Ville som undersöker omgivningarna. Ser lite skräpigt ut tycker jag så här utan blommor men det kommer ju att ta sej bara det blir lite varmare ännu och jag vågar börja lämna utomhus sommarblommor. Har grävt upp en av hostorna och satt i en kruka, och så lite penseer men det är så långt jag kommit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar