Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 13 augusti 2014

Fortfarande torka


Hjälp, mina rabatter torkar bort!

Häromdagen kom det då lite regn, det var välkommet och efterlängtat här hos mej, varit i mer en ett par veckor redan. Vattentunnorna fått fyllas på med kranvatten och det är ju inte så roligt. Nu har jag då vatten i tunnorna igen men det skulle nog gärna få regna lite till ändå.

Finnslidet torkat ut
Kvällarna gått åt till att vattna krukor, klippa ner visset och överblommat. Mina Astrar har vissnat ner, likaså Rudbeckiorna och några nyplanterade Salvior och Kungsljus. Harmigt att jag inte varit flitigare med vattenkannan.

Lammöron

Lammöronen ska tåla torka men har trots det fått lite lustig färg. Hallonbuskarna har oxå torkat och skörden blev obefintlig fastän jag så försökt pyssla om buskarna.

Randgräs
Men det är ju så att vatten inte finns i obegränsad mängd och jag har försökt att krukor och dyrare buskar och perenner först..sen till dem det räcker. Ibland kommer tanken att kanske det inte ens är bra att skämma bort plantorna. Regnar det inte så regnar det inte. Kanske de ändå kommer igen nästa år bara rötterna klara sej? Jag hoppas..
Liljekonvaljer
Sen är det ju redan augusti, vissa växter börjar ju säga tack och adjö, det hjälper ingenting..

Upp mot berget, vildgräs

Gräs i kruka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar