Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 15 augusti 2014

Augustikrukor


 Har varit via växthuset igen och shoppat plantor. Det verkar som om om jag inte kunde låta bli. Hade en så fin ide på kombinationa av växter i huvudet, har funderat flere veckor verkar det som och så gav jag upp, det var bara att fara och hämta hem och börja plantera.


 Ett stort gräs som bara blir finare och finare, en Begonia med mönstrade och fina blad,i silver lila och grönt. Den har jag dreglat efter halva sommaren men inte tillåtit mej köpa. Så en riktigt vacker  dubbel Petunia, med underbara färger.



 Gräset har jag tyvär inte skrivit ner namnet på då när jag köpte det, bladen skiftar lite i brons och så har det fina vippor. Smakar tydligen också gott för min katt äter på det när han kommer åt.Växterna är  bara ettåriga så får passa på att sitta och njuta av dem extra mycket den tid som är kvar av säsongen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar