Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 3 mars 2014

Pyssel under januari och februari

Nu går jag då jämt och ständigt och tittar på mina januari sådder som jag kallar dem ( egentligen blev de ju satta i februari) men ingenting händer. Inte minsta lilla gröna prick. Oroa mej började jag ochså genast, har jag nu gjort allt rätt, fröet tillräckligt grunt eller djupt, har de tillräckligt med fuktighet, eller kan det vara att de har det för torrt...det känns som om jag borde ha tillägnat mej kunskaper om kemi på hög nivå för att jag ska kunna lyckas med det här.

Gårdagen gick annars åt till att titta genom alla fotografier som blivit tagna på trädgården här undet årens lopp. Det är under de här fyra sista åren en hel del.Tädgården har vuxit fram sakta men säkert, och just för att det är så nyligen så komme jag fortfarande ihåg allting. Fick iden att skriva ner det, för det kommer att slinka ur minnet annars. Hur jag tänkt och vad jag gjort. Så det kan jag få tiden att gå med medan jag väntar på underverken i krukorna.

Andra projekt som jag  fördrivit tiden med nu när jag försöker att bli kreativare. Har märkt hur bra jag mår när man sitter och handarbetar med något, och hur det lite vill bli så att det ena projektet leder till nästa. Plötsligt ser man inspiration och goda ideer vart man en vänder sej.

Valentinekort, ihoppysslade när jag hade syster på besök.
Strandfynd från sommaren, tänkt att bli en tavla till badrummet.
Virkning, har inte virkat på många år men med mammas hjälp kom jag igång

Alla de olika krukorna här hemma har" fått nya kläder" nämligen vintage papper.
Insynskydd, mönstret ritade jag för hand och skar sen ut i lite tjockare akvarellpapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar