Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 22 mars 2014

Mera fröpåsar !

Narcisserna  fick bli i stan.
 

Hej igen !

 Efter en period med kallare väder och snö börjar det åter se bättre ut idag. Kom ner till Pellinge igår och har plockat ett par av rabatterna fria från barr o löv, det som jag sade mej själv att jag inte skulle göra i år, utan jag skulle lämna det kvar att förmultnas. Lite snö ännu kvar men blir det bara ett par soldagar till nu så blir det nog bra och marken fri.

 Narcisserna jag haft på balkongen och utanför dörren i stan har jag fått ta in på nätterna, har hållit tummarna att de inte ska blomma över allt för snabbt av  värmechoken de säkert fått av det. Blommar gör de nog ännu i alla fall... Spirar gör det desvärre inte i mina såkrukor ännu.. men kanske det bara är bra att de inte är tidigt igång, de små fröplantorna.

Annars kunde jag inte hålla mej från att inhandla mera fröpåsar, denna gång till ett kommande krydd o grönsaksland. ( finns inte till annat en i min suddiga idevärld ännu, detta grönsaksland ) Många olika sorter från Honk Kong som hade fem påsar för två euro. Hur skulle jag ha kunnat motstå? Kom hem med, Mangold, olika plocksallater, Orientaliska salladsblandningar, Spenat, Rödådrad Syra, Citrongräs, Salladslök, Sockerärter. Till blivande kryddlandet, Dill, Timjan, Isop, citronbasilika och kanelbasilika. Dessutom  påsar med frön till gurka, morot och isbergsallad. Till saken hör att jag inte vet nått om sån här slags odling, så nu är det bara för mej att börja läsa på och planera. Förstås har jag med ner hela högen med  frön, ifall planeringsivern slår till. :)

Ha en fin lördagkväll alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar