Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 12 juli 2015

Juni bilder



Ett tag sen jag sist skrev nått ,vet inte vart tiden rusar. Trädgården mår bra, växer på höjden av allt regn som fallit, så mesta tiden där har nu gått åt till att rensa ogräs och tömma krukor som översvämmas. Varmt har det inte varit så torka har jag sluppit ännu åtminstone. Runt midsommaren då jag skrev senast kom myggen, och de har gjort att det inte riktigt har varit roligt att vara ute på kvällarna och jobba heller. Lite bilder har jag ändå försökt minnas att ta. Här kommer några från förra månaden som jag inte hann med att sätta ut, men som visar lite av vad som blommat och vad jag sysslat med.


I krukan en Flitiga Lisa, och bredvid en mossboll jag gjort med  rönnspirea i.


Stjärnklocka i ampelkruka.


Spetsmössa


Silverarvet blommar i vitt




Mera silverarv, den  trivs bra runt terassen och kan regelundet ta sticklingar av den.                         

Mossflox i lila, Digitalis med fin mörklila stam och Revsuga som blommar i blått.



En kruka med Pelargon och en med rikblommande Million Bell.



Rosenkvitten, första året busken har blommor.






Tomat och tagetes. Vet att tomaten inte tar sej utanför växthuset men vi hade överlopps plantor så gör ett försök. Mina stora krukor har tagit slut så odlar dem i hink med hål borrat i bottnet.



Rödblära, växer vilt och har den lite överallt i trädgården, är tacksam för den, för lyser fint upp och blommar länge.



Brukar klippa ner  för att den ska blomma långt in på hösten, och sen sprider jag fröna runtom lite här och där i trädgården.


Blåklint.      
Förgätmigej och Rödblära.


Alunroten " Marmelade"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar