Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 12 juni 2015

Tulpaner


























Vallmoknoppar, vita liljetulpaner, ulleterneller och lila penseer, just nu tycker jag runda rabatten är som finast!



Tulpanen "Little Beauty" nästan inväxt och gömd under smultronen. De blommar fint just nu och lovar skörd.



Under Prydnadsäppelträdet, flere liljeblommande tulpaner bland Förgätmigej och Fänrikshjärtan.






Spetsmössan är fem före att slå ut. Sen blommar de länge och är fina. Bilden ovanför, en tulpan i starkt Cerise som jag missat att ta bild på medan den blommade.



Rosenbräckan blommar också nu fint, här med vit Saxifraga. Ovanför dem Taklökar.



Fänrikshjärtan och Förgätmigej. Kan inte ha för mycket av dem inte..



Mera förgätmigej och en Lila Vintergröna. Den har jag tagit från små sticklingar och lyckats få att ta sej och växa till sej under björken på backen. Har varit förtjust just i kombinationen blått och lila i år!



Stor buskstjärna, den är också en av vårblommorna jag inte vill vara utan. På bilden under, lite otydligt men mera rosenbräckor i rabatten ner mot sandvägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar