Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 6 juni 2015

Trädgården den 23 Maj

Våren är bara så fin! Tur att det finns kamera så man kan sammla minnen över hur trädgården ser ut just nu. Man vet ju att den ändras från vecka till vecka, och från år till år, och just så här är den tyvärr inte många dagar.

 

 Övre terassen och den gammla komposten. Här har vårkragarna börjat blomma och lysa upp i solgult.


 Ett knepigt halvfärdigt hörn, upp till övre lilla terassen. Nu växer här Bergenior, Sedum, och diverse självsådda plantor som dykt upp hur de tyckt.



Narcisser under Schersminen, Alunroten "Marmelade", till höger en Pion och framme mitt i bilden en liten Silversalvia som jag frösått innomhus det här året. Har stora förväntningar på den.


Bergenior och vintergröna, och stump av den gammla muren.

 Jordviva och Silverarv.

Närbild på Rosenbräcka i knopp.


 Blå förgätmigej, blommor och knoppar, kan inte säga annat en att den har en alldeles härlig färg och till all tur sprider sej fint av sej själv runtom i trädgården.


Mera en så här blommade inte Narcisserna under Lönnen i år. På bilden under terassen och upp mot berget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar