Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

torsdag 27 februari 2014

Väntan

Är det inte våren snart?


Ännu är det bara februari när man tittar i kalendern, men det känns som slutet av mars. Fågelsången, den snart bara marken. Optimismen när solen tittar fram. På nätet, när vänner delar bilder på vårlökar som börjar sticka upp på varmare platser ochså i det här landet. På min lilla plätt kommer det nog ännu att dröja..



Bilden är tagen för ett par veckor sedan när jag var nere och inspekterade. Jag hoppas snön smälter undan fort fort..


Positivt är att den här vintern har blivit så kort och att marken varit framme, inte under en halv meter snö som vanligt.

Det här är en bild på min mammas julros, oxå tagen för ett par veckor sedan. Jag har en egen liknande knopp på min julros, men något mindre och fick inte sötnosen fångad på bild. Det är min första julros, stammad från samma krukjulros som den här på bilden är, och den har inte ännu blommat för mej, Det är ganska spännande väntan. Nu kom tyvärr en liten köldknäpp och jag fick inte se julrosen slå ut men kanske snart. Med en trädgård lär man sej nog att vänta..det finns så mycket att se fram emot!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar