Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

tisdag 8 november 2011

Höstträdgården



Blev en ledig dag ner på Pellinge idag, och jag som trott det var slut för i år med det härliga trädgårdsarbetet  har tagit fel. Det är fortfarande fint ute och jag börjar tro att så länge snön inte täcker in allt så finns det fint att titta på och mycket att göra.


Här till höger är ett prydnadsgräs jag köpt från Ann-.Majs växthus i sommras. Det var ett bra köp, har fyllt sin plats med heder hela sommaren och är fortfarande så här fint. Det var inte säkert att gräset klarar vintern men jag håller tummarna.

Rododendron, med tre år på nacken, ljung som jag hoppas ska klara vintern ute och blomma igen, och en vit ölandstok.




Lammöronen är ochså skaffade i år och de har blivit min favoritväxt. De mjuka ludna bladen är så gulliga att jag inte kan låta bli att gå och röra vid dem när jag går förbi. Nu hoppas jag bara med hjärtat i halsgropen att de överlever vintern



1 kommentar:

  1. Den här hösten har nog varit lite extra varm och fin. Hoppas inte alla frön börjar gro nu iställe för att vänta till i vår!

    SvaraRadera